Söndag andra advent

Ojoj det var mycket länge sedan jag var här,
och visst har det hänt en hel del.

Internet har krånglat det är en anledning till att
jag inte varit här men också det att det inte
finns någon lust att göra något alls just nu.

Har mått dåligt ett bra tag så i torsdags tog jag
tag i det och gick till läkaren. Jo då en rejäl
"förkylning med allt man kan få av de små"
Så kan man väl sammanfatta min prognos. Det blev
en rejäl dos med ery-max så nu känns det i alla fall
att jag är på väg åt rätt håll.
Det tråkiga med just Ery-Max är att man tappar smaken.
ingen mat smakar något alls. Känns inte kul att äta över
huvud taget. Men men mat måste man ha.....

Mycket har hänt som sagt sedan jag var här sist.
Jag har gått en snabbkurs till att bli vikariebokare till
vår förskola. De har startat ett nytt system där alla vikarier
skall beställas och bokas via internet. Jag och en kollega
plus chefen skall vara bokare och meningen är att en ifrån
varje avdelning skall vara beställare, men jag undrar om det
kommer att bli så. Många av kollegorna var mycket negativa
till detta nya bokningssystem och ansåg att det kommer att ta
en massa tid att boka så. Men nej säger jag det kommer att underlätta.
Den som behöver en vikarie skriver det på en lapp. vem de vill ha,
vem den skall jobba för och varför (ex semester) Jag går in på
vikariebanken och tittar om den vikarie de vill ha är ledig den
aktuella tiden bokar och skickar ett mail och ett sms till den vikarien
som sedan får gå in och bekräfta bokningen. Är inte den valda
vikarien ledig så har jag tillgång till samtliga vikarier som kan jobba
i vår kommundel i en kalender där på nätet. bara att boka en annan
som är ledig. Smidigare än att sitta och ringa runt till en massa som är
upptagna.

Ja ja det var det om den grejen.
Förra lördagen hade jag och Lina en mysdag. Vi hittade på lite kul
tillsammans bara hon och jag. Vi avslutade kvällen med att ta en
öl (jag) och en drink (Lina) innan jag åkte hem och hon gick vidare
med sina kompisar. Det var så mysigt att göra så hon och jag.

I fredags fick jag brev ifrån intagningsnämnden. Jag har kommit in på
högskolan i Januari. Jag skall läsa förskolelyftet och det handlar om
barns lärande (i svenska o matematik). Ska bli både spännande och
lite skrämmande. Kommer jag att klara av det?
Jag hoppas verkligen det. Min underbara vän Maria
som gick första omgången har lovat att hjälpa mig om jag kör fast.

Nej dags för ett kopp kaffe så jag säger: Ha en toppenfin söndag alla
mina underbara vänner och bloggläsare. Kramar om er allihop.



Kommentarer
Postat av: Egil

Högskola i januari, vad spännande då! Du kommer klara det galant.

Hoppas din förkylning försvinner snart då.

Ha en fin söndag och ny vecka!

2010-12-05 @ 12:29:15
Postat av: Britt

Roligt att du skriver lite igen, jag har saknat dig, men sanninen är att jag inte heller skrivit på en månad. Vet inte om jag ska lägga ner bloggen helt, vi får se.



kramar om dig och det kommer att gå lysande med studierna!

2010-12-05 @ 16:25:39
Postat av: Mike The Christmas Man

Tut i bloggen :)



Kul med nya uppgifter på ditt arbete. Och grattis till högskolekursen, klart att du klarar av det med glans.



Varm vinterkram!



PS Ser själv ut som jag blivit knockad av Mike Tyson efter "köksbordsbesöket", men det känns bra idag DS

2010-12-05 @ 16:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0